Mirjana Karanović i protesti: Film kao sredstvo za nametanje nacionalne krivice

istraga

Povodom skoro organizovanih protesta opozicije u Beogradu, javnost se sa pravom zapitala zašto su opozicioni lideri u prve redove gurnuli ličnosti kojima politika, makar na prvi pogled, nije zanimanje. Među njima se našla i Mirjana Karanović, glumica koja je, pored uloga u filmovima, svoj imidž izgradila i na izjavama uperenim protiv Srbije. Iako na prvi pogled deluje da takva osoba može samo ugroziti kredibilitet opozicije, postoji veoma opravdan razlog zašto je ona bila pozvana da govori na protestima.

Mirjana Karanović je poznata po svojim anti-nacionalnim stavovima koje sa ponosom iznosi čak i u trenucima kada je vlast po njenoj meri. Njena kampanja narušavanja ugleda Srbije počela je još devedesetih godina prošlog veka, kada je u mnogobrojnim intervjuima kritikovala navodnu „imperijalnu politiku Srbije“ i samim tim otvoreno podržala nasilno iseljenje Srba iz Krajine, ali i genocid albanskih terorista nad srpskim stanovništvom na Kosovu. Iako ovakve izjave direktno štete srpskom narodu, ona nikada nije snosila bilo kakve posledice za iznošenje svog mišljenja, ali ipak predstavlja sebe kao osobu kojoj navodna nacionalistička politika nije omogućila slobodu.

Mirjana Karanović nije bežala od kontroverznih izjava ni godinama nakon raspada SFRJ. Nekoliko godina nakon NATO bombardovanja, ona je agresiju Alijanse uporedila sa „šamarom“, a Srbiju je metaforično oslovila kao „histeričnu osobu, koja mora da se smiri“. Za nju je odbrana teritorija bivše SFRJ na kojima su živeli Srbi „osvajačka politika“ a broj umrlih tokom NATO agresije, čiji se broj ni dvadeset godina kasnije još uvek ne zna, predstavlja tek „šamar“. Šamar u vidu smrti nedužnih civila, nanošenja velike materijalne štete i stvaranja tla za razvoj teških bolesti. I po njoj je dobro što je Srbija dobila taj šamar.

Istražili smo i filmove koje je Mirjana Karanović snimila. Na početku moramo spomenuti njen rediteljski prvenac koji nosi naziv “Dobra žena”. U tom filmu radi se o ženi koja saznaje da je njen muž (Srbin) počinio zločine za vreme rata i ona odlučuje da ga ostavi.

Film “Dobra žena”

Festival “Mirdita dobar dan” otvorio je film “Tri prozora i vešanje”. U njemu Mirjana Karanović glumi novinarku koja istražuje silovanje Albanki od strane srpskih vojnika na teritoriji Kosova i Metohije. Ovaj film takmičio se za Oskara za takozvanu državu Kosovo u kategoriji najbolji strani film.

Još jedan film koji moramo spomenuti u ovom tekstu jeste “Grbavica”. Ovaj film, u kojem Mirjana Karanović takođe glumi, prati priču o ženi koju su u logoru za žene silovali srpski vojnici u Bosni.

Film “Grbavica”

Kada se uzmu u obzir stavovi Mirjane Karanović, uloge u filmovima koje je tumačila, režirane predstave u kojima Srpkinje lažno prikazuje kao žene kojima je „podrška uskraćena u sirovom muškom društvu“, jasno je zašto ona zauzima primarno mesto u opozicionim protestima i medijima naklonjenim Zapadu. Njoj, baš kao i ostalim pobornicima zapadne ideologije, suštinski cilj jeste da zauvek uguši srpsku nacionalnu svest, a sve to pod izgovorom navodnog „humanitarnog rada“. Kada se sagledaju njene reči, ali i dela, jasno je da ona nastoji da Kosovo i Republiku Srpsku što više odvoji od Srbije, unese nemir i neslogu među one koji pamte srpske žrtve i bore se za suverenitet svoje države. Stoga je neophodno zapitati se kakav je humanitarni radnik Mirjana Karanović i da li Srbi zaista žele da se takva osoba bori za njihovu državu.

ISTRAGA

1 Comment
  1. Avatar
    Jevrem Tanić 9 months ago
    Reply

    Циљ Мирјане Карановић је да прича оно што желе чути непријатељи србског народа и да за то узме новац.Последице њу не интересују.

Leave a Comment

Your email address will not be published.